Sunday, August 17, 2014

Urd!

Nu är hon äntligen här - Urd! Namnet har hon fått av de fornnordiska nornorna och hon är en Kromski Sonata. Sååå fin är hon!


Tillsammans med henne fick jag en mängd tillbehör - spolar i olika storlekar, jumbovinge, lazy kate och tre olika härvträn. Dessutom fick jag en hel del ull och en del som var så att säga halvspunnet. Därför invigde jag henne med att tvinna ihop två stycken redan spunna singlar, de till höger på bilden ovan.


Jag är riktigt nöjd med resultatet och ser fram emot att spinna "på riktigt" på henne!

Men först ska jag ha en semestervecka till, vilken ska spenderas tillsammans med mamma på en liten roadtrip norröver. Så jag återkommer om en vecka med en liten rapport därifrån. Ha det bäst så länge!

6 comments:

Eva Hudin said...

Men Guuud, så roligt! Hoppas du får många fina stunder med Urd.
Hälsar
Eva

Ann-Sofie said...

Åh, valde du samma rock som jag. Den är helt underbar. Lycka till med spinnandet när du är hemma igen.

Anonymous said...

Härlig spinnrock!

Manduzana stickar said...

Så fin hon är!

Evas Pyssel said...

Spännande projekt !! Ha en trevlig mammadotterresa. Kram Eva

Emmas dagar said...

Oh så fin!
Jag går och funderar på vad jag ska skaffa mig för sort... Vart köpte du henne?