Saturday, August 9, 2014

Rasmus Owlet

Rasmus Owlet har ju varit färdig en stund, men saknat knappar. Efter mycket letande hittade jag till slut de perfekta ögonen/knapparna.


Mönster: Owlet av Kate Davies
Garn: Entrådigt från Wålstedts
Stickor: 5,5 och 6

Rasmus är två år, men jag stickade storlek 3-4 år i tunnare garn och mindre stickor. Jag tror dock den är för stor för honom, men hellre för stor än för liten. Förhoppningsvis kan han ha den i vinter när det är som kallast.


Det är verkligen helt omöjligt att fånga tröjans färg på bild, men dessa är hyfsat lika.

Tröjan kommer levereras nästa söndag. Rasmus bor nämligen i Rättvik, och jag och mamma ska åka förbi där på väg upp till Jämtland, där vi ska roadtrippa i en vecka.

8 comments:

Emilia said...

Så fin, knapparna passar perfekt!

Anelma handarbetar said...

WoW vilken fin tröja! Knapparna är "grädden på moset" !

Ozas Pysselverkstad said...

Jättefin!

Fiff said...

Så cooool!

Unknown said...

Åh den är verkligen superfin! =) Jag vill sticka en sådan någon gång.. Knapparna var verkligen superbra!^^

josefine said...

Men så ruggigt snygg kofta! bra jobbat!

Linda said...

Toksnygg! Jag gillar uggletröjorna i vuxenstorlek, men i barnstorlek blir de helt enkelt extra grymma.

KatLinn said...

Färgen är ju helt magisk, kommer att lysa upp vintermörkret!