Saturday, November 16, 2013

Nu ska vi fira!

Det är dags för tävling här på bloggen! Nu finns det mycket att fira: bloggen har fyllt tre år (!), den har fått ett nytt utseende (och dessutom en helt ny "Om mig-sida" som ni hittar här) och jag börjar närma mig 200 följare sammanlagt. Hur kul som helst!


Det kommer bli två priser. Det första består av mitt FeminInos-mönster tillsammans med lila och grått Kampes-garn som räcker till ett par vantar.


Den andra vinsten består av handmålat garn från House of Hobbies i vackra färger. 20% silke 40 % merinoull.


För en lott: skriv en kommentar till detta inlägg. Tänk på att uppge din mailadress ifall du inte har en egen blogg.

För två lotter: länka till denna tävling från din egen blogg och använd den översta bilden. 

Uppge i er kommentar vilken vinst ni helst vill ha. Jag kommer först dra en vinnare som får sitt förstahandsalternativ, och sedan en till som får den vinst som är över. Dragning kommer ske lördagen den 7 december.

Så, kom och fira med mig alla underbara bloggläsare!

86 comments:

Emmas dagar said...

Grattis på 3-årsdagen, så många följare och nytt snyggt utseende på bloggen!
Jag vill vara med i utlottningen och skulle vilja vinna härvorna på andra bilden.
Jag länkar och håvar in 2 lotter.

Eva said...

GRATTIS x 3!!!
Visst vill jag vara med!
Kampes har jag en del, men silkesgarn har jag aldrig stickat i.
Väljer alltså i första hand den nedre vinsten.
Länkar givetvis! (Lägger i vänsterspalt.
2 lotter alltså!

Bettan said...

Grattis till 3 år!Klart jag är med. Länkar i min blogg. 2 lotter.Vinner gärna kittet med dina fina vantar. Kram sytatnen

Manduzana stickar said...

Vad roligt att bloggen har hängt med så länge! Grattis! Klart jag vill vara med och fira det!
Om jag vinner vill jag helst ha garnet eftersom jag redan har mönster till dina assnygga vantar :)

Emilia said...

Grattis! Jag är gärna med i utlottningen av ditt fina vantmönster!

Rosenvante said...

GRATTIS, GRATTIS!
Självklart vill jag vara med och fira.
Som den vantstickare jag är så är valet inte svårt såklart, ditt mönster står som nr 1 men garnet är också välkommet till min låda. :)
Jag lägger en länk på min sida så 2 lotter tack.

Unknown said...

Grattis! Vill också vara med i utlottningen av garnhärvorna.

Smycka said...

Jättegrattis till dina 3 år och alla följare! Du har en jättefin blogg!
Jag vill gärna vara med i ditt fina firande. Om jag har turen önskar jag gärna härvorna i första hand då jag är en sjal-människa. Har länkat från min blogg så jag önskar två lotter.

Grattis ännu en gång! =oD

amaliai said...

Grattis x 3 - årsdag, följare och förnyade bloggen.
Vill gärna vara med i utlottningen av Kampers-garn och ditt vantmönster!

Ozas Pysselverkstad said...

Grattis på 3-årsdagen och den nya fina utseendet på bloggen. Jag har ju dreglat över dina femininosvantar länge så självklart hoppas jag på den vinsten om jag mot all förmodan skulle vinna. Jag länkar på bloggen.

Anonymous said...

tjoho och grattis!
jag skulle gärna vilja ha garnet om jag vann =)

emli said...

Jag är också gärna med i din utlottning! Det handmålade garnet vore kanon att vinna.

H/Emelie

emli(a)posthem punkt se

Unknown said...

Grattis till dina tre år! Det handmålade garnet tycker jag är riktigt vackert och jag skulle gärna vinna det. Men ditt vantmönster och den snygga kombinationen av Kampesgarnet kommer inte så långt efter!

kajsayngve at gmail punkt com

jonna d said...

Vilka vinster!!!
Jag är med! Två lotter, tack!
Svårt att välja men vantarna ser skojiga ut.
//jonna d

frisky frog said...

Grattis! Klart man vill vara med i så fin utlottning. Båda vinsterna är superfina, men jag tror jag väljer det handmålade garnet. =)

ujjan said...

Jag vill gärna vara med och tävla!! Jag väljer det handmålade garnet!! Håller tummar och tår!!
ujjan@live.se

Marias garnhändelser said...

Självklart vill jag sticka feministvantar!

Anelma handarbetar said...

Grattis till 3 år som bloggare!

Har jag turen så önskar jag mig det handmålade garnet.


Kram Birgit

Ozas Pysselverkstad said...

Hej !

Nu är det länkat på bloggen också.

/Åsa

Linda said...

Grattis till tre år och en jättefin blogg! Och åh, vilka vinster! :) Jag deltar med två lotter och om jag har turen att vinna så vill jag helst ha merinosilkesgarnet.

Tina said...

Gratulerar, oj vad svårt att välja, har jag tur så väljer jag nog det handmålade... efter noga fundering.
Grattis igen.

Evas Pyssel said...

Det är väl klart att vi ska fira dig !!! Vilka supervinster förresten. Jag väljer i första hand det handmålade garnet om jag vinner. Jag länkar förstås i min sidebar.
Kram Eva

Ingmarie said...

Hej ! Först så tack för ditt besök hos mig .. och klart vill jag va med och tävla .
Om jag vinner vill jag ha vinst där som var mönster med ....
Håller tummar för mig .. och liite för dom andra ..
ska gå till min blogga och se om jag kan länka till din .
ha de bäst ..

agnes said...

Hej hej!
Jag vill jättejättegärna vara med i tävlingen! jag vill hemskt gärna vinna silkesgarnet!

Karin said...

Klart jag vill vara med och tävla om så fina garn, fin söndag Karin

Karin said...

Grattis !!!! också såklart, Karin

ozelote said...

Wow! Jag vill också ha två lotter, och länkar i bloggen! :)

Löpmaskan said...

Grattis till 3 år som bloggare! Jag vill gärna vara med i utlottningen och har lagt upp din bildlänk i högerspalten på min blogg. Beskrivningen till vantarna har jag redan - ska börja sticka när som helst! - så jag skulle vilja vinna det handmålade garnet.

kråkspark said...

Grattis till tre år och en fin blogg! Jag är gärna med i utlottningen. I 1:a hand så gillar jag vantarna. Länkar till dig!

Birkus said...

Hipp hurra for tre år med blogg :-) jeg skullemgjerne ville vinne håndfarget garn :-)
Hilsen Kristin. Min mail adr er birkeland.kristin@gmail.com

Anonymous said...

Nu hittade jag till din blogg också (vi sågs för ett tag sedan på en konferens när jag hade en stickad vinröd tröja på mig).
Härligt med din fina blogg!
Om jag vinner så vill jag gärna att garnet får flytta hem till mig.

Anonymous said...

Klart jag vill vara med i utlottningen!

Unknown said...

Gratulerar!!
Jag har spanat på dina snygga vantar ett bra tag, så vinner jag skulle jag välja dem!
/Jeanette (jeanette.svard@spendrups.se)

nattugglan said...

grattis till 3 år! Vilka fina priser..o jag har ingen skillnad, de är fina båda.Jag länkar från bloggen , ha en skön vecka.

Jez said...

grattis, jag vill helst ha nummer två, så härliga färger

Ann-Sofie said...

Grattis till bådadera! Om några åt kan jag kanske lotta ut ett hekto hundgarn. :-) Det vore skoj. Tills vidare är jag hemskt gärna med här och tar en lott med HoH-garn som förstaalternativ.

Ha en härlig dag!

iamaskar said...

Grattis !
Vill absolut vara med och tar en lott med hopp om att vinna det handmålade garnet.
Mvh Maria F.
iafahlen@hotmail.com

med nål och tråd said...

Hurra för dig! Jag satsar på att vinna merinoullsgarnet eftersom jag tycker det är svårt med tvåfärgsstickning. 1 lott tack.

rubbad said...

Åh vilka härliga priser! Vill nog allra helst ha det handmålade garnet från House of Hobbies. Postar även ett inlägg på min blogg. Håller själv på med ett mönster på feministiska vantar, titta gärna in! :)

Hm verkar inte gå att ange bara min bloggadress i det här formuläret, men den ligger iaf på: http://ob.stin.at

Otaliga projekt said...

Jag tar chansen jag med. Om jag har Fru Fortuna på min sida så väljer jag nog garnet. Annars blir det ju bara en vante, eftersom jag sällan blir klar med nåt (otaliga projekt).
Grattis och jag hoppas på många år ytterligare!

ingahjärta said...

Grattis till 3 år!

En lott för mig gärna det fina handmålade merino/silke garnet om jag vinner. Men en liten fråga. Jag får bara ihop till 60% (20% silke + 40% merino) av vad garnet innehåller. Vad består det mer av? ;)

Siv said...

Grattis, grattis, grattis!
Klart jag vill vara med och fira.
Nöjer mig med en lott och hoppas på vinst av mönster och garn till dina läckra vantar!!

Susilull said...

Grattis! Ditt nya "bloggutseende" är jättesnyggt! Och en tävling tackar man inte nej till :-)

Jag blev jättenyfiken på garnhärvorna på bild två!

Länkar!

Ha det bra!

Saras pyssel said...

Grattis! Jag vill vara med och tar två lotter. Om jag skulle ha sådan tur att jag vinner så skulle jag vilja ha Femininos-mönstret! :-)

Nettan said...

Grattis!! Det nya utseendet på bloggen är verkligen jätte fint. Är det Maja-Fiff? Och sidan om dig var så fin, med alla dina härliga saker.

Jag vill verkligen vara med och prova lyckan hos dig, så jag har klistrat in din bild hos mig för två lotter. Och vilka fina vinster sen! Jaaa... det var ju inte lätt. Men jag planerade ändå köpa mönstret till dina coola vantar, så jag håller fast vid den planen och säger därför nr 2. Det där garnet ser vansinnigt spännande ut, och jag är ju galen i färg! Må bäst Hedvig ♥

ela said...

Grattis!
jag har ingen egen blogg men följer gärna din :)
Om jag skulle råka vinna så...... gärna nr 2 härvorna i ull/ silke. Dom ser spännande ut
mvh
elainesbild@yahoo.se

Unknown said...

Grattis visst går tiden fort när man har skoj. Vill gärna var med o tävla. Spännande garner båda två. Men skulle turen finnas där så önskar jag HPKY verkar vara ett kul garn. Jag länkar från min sida. Ha en skön vecka kram Beijan

Ing-Marie i Säter said...

Tre år! VAd skoj! JAg är med och firar . Vilken snygg startsida. JAg får en lott ocj väljer vinst nr 2.

Unknown said...

Grattis till en fin blogg!
Jag länkar till dig och hoppas på att mina två chanser i dragningen ska ge mig lyckan att få äga det fina handmålade garnet i silke/merino!

Juliusdotter said...

Grattis! En kommentar och en länkning = två lotter. Håller tummen för att vinna ditt underbara mönster.

Anonymous said...

Oj, oj, oj.. ser att mina chanser att vinna är försvinnande små, med tanke på de många (välförtjänta dock) kommentarerna :) Förstår att du är poppis!! Och grattis förstås!! Jag är gärna med och prövar lyckan och önskar delta med två lotter. Om jag vinner, önskar jag vantmönster med garn. Länkar från mej med din bild för lott nr 2.

monzan said...

Hittade till din blogg via Ulliga, gulliga, färgglada. Vilken fin blogg du har! Och grattis till dina tre år.
Om jag vinner så vill jag nog ha silkes/merinoullsgarnet.
Monica

monzan.blogspot.se

maska said...

Gratulerer. Jeg tar gjerne et lodd.
Flotte votter.
:)

Malena said...

Grattis! Jag deltar också gärna med en lott och om jag vinner så önskar jag garn + mönster till vantar.
(malbjork at yahoo punkt com)

Fiff said...

Får jag också vara med? :-) Hade varit kul! Kram ♥

Borgmästaren said...

I'm in! Räkna med mig! Nu ska jag surfa runt lite här på bloggen - det är nämligen mitt första besök och det har redan gett mersmak. Vi ses!

Emma said...

Hurra och grattis!!! Om jag har tur och vinner så skulle jag gärna vinna vantkittet, har dreglat över det mönstret länge :)

Emma said...

Så lyckat att kommentaren skickades innan jag hann skriva ner min mailadress. emma.christina.jonsson at gmail punkt com är det i alla fall!

Minna said...

G R A T T I S !
Fin utlottning, jag är gärna med. En lott tack.
minnapo1@gmail.com

Lapp-Lisa said...

Vill ju naturligtvis vara med och tävla. Det handmålade garnet vore skoj att prova. Även om dina vantar är häftiga också men jag kommer mig nästan aldrig för att sticka vantar. Ska prova länka i min blogg, så två lotter om det lyckas. ;-)

Susannesblogg said...

Grattis på 3 års bloggardagen!Jag såg din tävling första dagen när den kom ut. Men tyvärr så är jag så seg just nu så jag kommer inte till skott att anmäla mig fören nu! Jag har lagt in din ikonbild på bloggen och kommentaren här så det blir 2 lotter. Jag fastnade för de 2 understa garnnystan.

Nathalie T said...

Grattis på treårsdagen!
Jag skulle vilja vinna härvorna på den undre bilden.
natthereader(at)gmail(dot)com

Miriam said...

Grattis till dina tre år och en väldigt snygg blogg med inspirerande innehåll. Om jag vinner vill jag helst ha de handfärgade härvorna

Anonymous said...

Grattis till de tre åren! Själv har jag hållt på i fem månader ... Jag gillar lila och jag gillar din roliga vantmodell så det blir nr 1 på önskelistan. Länkar till din sida så jag får dubbel vinstchans;)

bittan said...

Vilken fin blogg o grattis till de tre åren !
Vinner jag så vill jag gärna ha vantgarnet och modellen , de var så fina.
bittan4@gmail.com

Moffan said...

Grattis!
Jag länkar till min blogg också och om jag har turen att vinna så skulle jag vilja ha det fina,handfärgade garnet.

Sunna said...

Vilka underbara vinster, jag skulle gärna vilja vinna båda men vantarna är lite mer favorit

Annika said...

Grattis till tre år!!! Så klart att man vill vara med och fira och förstahandsvalet är ju inte svårt. Det är naturligtvis dina vantar!
Det nya utseendet på bloggen blev jättefint!
//Annika

Drutten said...

Grattis, vilken fin blogg du har!
Jag är gärna med i utlottningen av vantmönstret!
Länkar på min blogg!

LadyNight said...

Tittut! Och grattis till 3 år med blogg :D Gillar även det nya utseendet, väldigt mysigt. Såklart länkar jag med bild (från högra sidosplaten under "Tävlingar") och håller tummarna! Behöver lite mer färg i den här gråa årstiden, så det handmålade garnet från House of Hobbies blir mitt förstaval, ifall jag skulle ha sådan tur ^^

/LadyNight

MinaAlster said...
This comment has been removed by the author.
MinaAlster said...

Grattis till tre år!
Givetvis vill jag vara med i denna fin fina tävling.
Självklart länkar jag från min blogg.
Jag skulle helst av allt vilja vinna det fina garnet! :)
Vänlig hälsning
Veronica

Annika said...

Hej! Grattis! Jag vill helst vinna det vackra handmålade garnet. Givetvis länkar jag från min blogg! Hoppas på tur!

Mvh

Annika

Pixi said...

Grattis Hedvig!Klart jag vill vara med men har inte vart så aktiv så inte sett det fö!rrän nu , tur du påminde..hihi.. Länkar med bild och gillar båda vinsterna men är inte så duktig på vantar ännu så ifall om så väljer jag nog det handmålade garnet som ser ut som en glad palett!

Tyg och otyg said...

Det var mycket att fira det. Jag tar två lotter tack! Vill gärna vinna vantmönstret, men jag skulle bli väldigt glad för garnet också om det skulle hampa sig så. :)

disa said...

Grattis!! Jag vill gärna vara med i utlottningen. Supersvårt att välja, men jag vart som kär i det handmålade garnet så det får det bli. =)

Mmatilda said...

Grattis till en fin blogg! Med fint nytt utseende, även tycker jag Om-mig-sidan var rätt maffig! Visst vill jag vara med i utlottning av såna fina vinster. Skulle jag ha turen med mig så jag fick välja så tog jag kanske det handmålade garnet.

metamorphosis said...

Grattis till dina tre år och Givet att jag vill vara med i utlottningen! :)

Bägge vinsterna är jättefina, men valet är ändå lätt - klart jag vill vinna ditt mönster+garn i första hand!

Länkar (så klart) så två lotter tack! :)

(tack för påminelsen om utlotningen också!)

auriorai said...

Stort grattis! Jag har ingen aktiv blogg, jag önskar Grattis och håller tummarna för att en lott räcker. Jag är svag för handmålade garner så det står högst upp på önskelistan!
Rebecca

Tina said...

Stort Grattis.
Så svårt men om jag har tur skulle jag gärna vilja prova garn med silke, då blir det något till barnbarnen.

Paula said...

Grattis! Önskar jag orkade blogga lika troget.
Vantmönstret ser kul ut, så jag hoppas på att vinna det!
paula.jakobsson (a) gmail.com

skapa och inreda said...

Klart att jag vill vara med i din trevliga utlottning. Om turen hamnar hos mig passar mönster+garn alldeles utmärkt. Länkar till dig från mig.
Annika

Anonymous said...

Grattis till både 3år och det nya utseendet på bloggen. Blev riktigt snyggt. Har hittat mycket inspiration här hos dig och suttit o njutit av härliga hundbilder.
Jag länkar hit från mig och har efter viss vånda bestämt mig för att jag helst vill ha vinst nr två.

Katrina said...

Hej! Vilka härliga färger på vinst nr 2. O grattis till nytt fint utseende. Jag e ute i sista dan här, hinner inte blogga idag men det får gå ändå. :-)

Leena said...

Grattis till tre år och till det nya fina utseendet på bloggen. Jag är ute lite i sista stund men självklart vill jag vara med och vinna garn och mönster till dom fina vantarna. Jag länkar från min blogg också.

Annika GW said...

Oj! Så fint! och nu är det lördag och dragningsdagen ser jag. Men jag vill så gärna vinna det fina garnet!!!! och i andra hand även det fina vantkittet! Hoppas att det inte är för sent. Kram Annika