Sunday, April 21, 2013

Sista helgen på HV

Jag kom på att jag glömt rapportera från sista helgen på HV. Detta måste jag genast ändra på...

Nu är det just inte så mycket att rapportera eftersom jag svek HV på lördagen för att gå på trädgårdsmässa istället. Så jag hade bara en dag på mig. Den sista helgen får man göra lite vad man vill så det första jag testade var dubbelstickning. Så här blev den eländiga lilla lappen:


Det är nog den fulaste provlapp jag någonsin åstadkommit. Men men, nu har man testat det och jag kan inte påstå att jag blev såld direkt. Men man kan ju inte gilla allt!

Såld blev jag inte heller på dominostickning, vilket blev den andra och sista provlappen:


Mycket snyftigt känns det nu att kursen är slut... Jag har anmält mig till fortsättningskursen i höst, men står än så länge på kö. Så jag håller tummarna för att jag ska komma med!

Och förresten så är det första gången jag provar vårt nya bredband och hittills har allt fungerat felfritt och jag har inte blivit "utkastad" en enda gång... Jippie! Nu kanske jag faktiskt kan läsa och kommentera andras bloggar igen när det inte tar två timmar att bara få upp ett inlägg själv!

3 comments:

Anelma handarbetar said...

Ja du, man kan inte alltid vara nöjd med allt. Du ska se att det ordnar sig sen.

Kram Birgit

Tyg och otyg said...

Jag är så sugen på att prova dubbelstickning. Kan du beskriva på ett enkelt sätt hur man gör med kantmaskorna, det har jag inte lyckats hitta nån information om när jag googlat, har egentligen bara hittat hur man dubbelstickar runt, inte fram och tillbaka.
Dominostickning har jag bara använt när jag stickat disktrasor, då har jag gjort en stor ruta. Till det tycker jag att det varit ganska bra.

Manduzana stickar said...

Hipp hurra för ett fungerande internet! :)