Sunday, January 13, 2013

Tvåändsstickning på HV

I helgen började HV-kursen igen efter uppehållet. Och som jag har längtat! För den här helgen var det äntligen dags för tvåändsstickning! Har ni följt mig länge kanske ni minns dessa vantar som jag påbörjade strax efter jag gick kurs i tvåändsstickning förra gången? Jag stickade fel, kom av mig och sedan blev de bara ett UFO... Så jag tänkte att eftersom jag kan grunderna så kunde jag den här helgen ta med mig mina vantar så kunde Sanna hjälpa mig att komma igång igen. Och det gjorde hon sannerligen för nu är en hel vante klar så när som på tummen! Och det vill inte säga lite i tvåändsstickningssammanhang...


Dessutom var jag ju bara tvungen att köpa lite garn av Sanna... igen... Hon köper ju in Kampes z-tvinnade (=mitt favvogarn) och färgar det själv i de mest underbara färger. Den här gången höll jag mig till en lite dovare palett med blått, grönt, lila och naturfärgat. Dessutom köpte jag en mörkgrå härva som inte kom med på bild.



För övrigt har jag anmält mig och dessutom kommit med på 2013 års Stickstämma! Stämman äger rum i Jämtland i början av augusti och man får bland annat gå tre olika kurser m.m. Jag väntar med spänning på att se vilka kurser jag kom med på. Jag vill jättegärna gå på kurs med Nancy Bush, fast det vill väl alla så vi får väl se om man kommer med någon av dem... Vill ni läsa mer om Stickstämman kan ni göra det här, fast jag vet inte om det finns några platser kvar. Jäklar vad jag längtar!!!

8 comments:

Eva said...

Min mamma gick faktiskt någon kurs i tvåändsstickning för en smärre evighet sedan. Jag har ett par vantar så fina att jag inte använder dem...
Ser så fint o kul ut, men jag ska allt lära mig sticka vanliga vantar först...
De där härvorna ser helhärliga ut! Säljer hon på annat sätt också? Och vad gör du av sådant garn? Ack så nyfiken jag blev:) (Om inte annat så för de underbara färgerna)

Evas Pyssel said...

Gu´vad duktig du har blivit. Jag kan inget om denna stickning. Färga garn har jag däremot gjort många gånger. Det blir ju toppen att vara med på stämman. Sånt triggar ju igång en. Och alltid är det roligt att lära sig något nytt.
Kram Eva

Caroline said...

Åhh vad roligt med tvåändsstickning =D Ska bli roligt att se dina kommande HV-projekt!
Kram /Caroline

Siv said...

Vilken vante!
Måste vara kul att gå de där kurserna på HV!
Ha de' gott!

Heldri said...

Så mycket roligt på en gång!
Tvåändsstickade vantar är ju bara sååå vackra, och ujj så fort dina växt. Garnerna du köpt var ljuvliga, den lila och den gröna oooooh!
Och stickstämman, det vore nåt det, liiiite avundsjuk tillåter jag mig att vara på er som ska iväg. Nåt år kanske jag kan prioritera in det i budgeten :)

Fiff said...

Hejaheja! O vilket finfint garn :-) Gillar färgerna!

Äppelblom said...

Hej Hedvig och tack för dina kommentarer hos mig.
Du tillverkar så mycket fint med dina händer och jag måste erkänna att jag blir lite avis.
Önskar dig en fortsatt fin vecka och kram!

Annika GW said...

Det blir så fint när man stickar tvåändsstickning. Det är något jag inte kan men nån gång ska jag lära mig det.Hoppas din bonusdotter inte har sett min kudde för då blir hon farlig!!!!! / Annika