Wednesday, January 30, 2013

Broderad kudde

Minns ni detta broderi? Jag gjorde det på en kurs i yllebroderi som jag gick för ca ett år sedan. Sedan dess har broderiet bara legat och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med det.


Så kom min kära vän Linda hem till mig och förälskade sig. Och hade dessutom ett perfekt kuddfodral att sy på broderiet på och en perfekt kudde att stoppa i fodralet. Saken var avgjord...


Jag tog vitt tvåtrådigt ullgarn och sydde fast broderiet med langetter. Själva kuddfodralet är sytt i linnetyg, men det blev riktigt bra trots de två tygens olikhet. Och så är jag nöjd för att det blev något av det hela. Jag älskar ju inte provlappar som ni vet...

Och Linda är förhoppningsvis också nöjd!

14 comments:

Tina said...

Vilken gladkudde!
Det är så roligt att se vad man kan åstadkomma med nål och tråd. Broderi är ett hantverk som jag inte lyckats besegra än, men kanske nån dag...

Blenda said...

Jättesnyggt! Både själva broderiet, och slutresultatet kudden!

Ha det gott/Blenda

Emilia said...

Så supersnygg kudde det blev av broderiet!

Evas Pyssel said...

Vilken tiopoängare där i soffhörnet.! Den är jätteläcker. Ibland behöver saker och ting ligga till sig innan det säger klick och man vet.
Kram Eva

nattugglan said...

Den blev fin, ska du veta!!passar bra på en kudde.

Mmatilda said...

Så roligt att det blev nånting av broderiet, nu kan du och alla andra titta på det jämt! Jättesnyggt!

Nettan said...

Det blev ju jätte snyggt! Som en tavla fast på en kudde. Lixom. Åh, jag önskar jag kunde brodera. Kurser säger du...? =)

myzpyz said...

precis sådär ska kuddar se ut *tycker* gillar olika material som opassar ihop på ett så bra sätt!

Pysselfarmor said...

Tjusigt!

Fiff said...

Ljuvligt broderi som blev en finfin kudde!

nesinom said...

En god ide å bruke 'prøvelapper' på denne måten. Den ble kjempefin!

Siv said...

Så fint det blev med broderiet på kudden!
Trevlig helg!

Manduzana stickar said...

Men åh, så fint det blev! Jag vill också ha massa kuddar med fina broderier på :)

Anita Tørmoen said...

Du har vunnet i give away hos meg :)