Friday, February 3, 2012

Smygtittar

Jag vägrar tydligen bli frisk. Eller, det blir bättre men oändligt långsamt. Nu är jag oändligt trött på att varken känna lukt eller smak osv.  Men som sagt, fördelen är att det blir en hel del stickat (och broderat, lövet går stadigt framåt). Här kommer ett par smygtittar på två pågående stickprojekt:

Bäsetröja


Det första är en bäsetröja, eftersom det är så att en av mina bästa vänner är gravid. Bäsen i fråga kommer inte förrän i juni, men det gäller att vara ute i god tid! Jag stickar en Yet to be named Baby Cardigan. Det är Madeleine med bloggen Yarn Madness som har designat den och jag föll för den vid första ögonkastet! Än så länge ser den väldigt julig ut, men det kommer nog ändra sig när färg nummer tre kommer in... (Jag har dessutom kommit betydligt längre nu än när den där bilden togs, är nu framme vid ärmarna).

Nästa projekt har jag redan hintat om här, och det har nu kommit så här långt:

FeminInos-vantar

Japp, många av er har gissat rätt, det blir ett par feministvantar, närmare bestämt till min kära vän Inos. Därav ska de heta FeminInos-vantar såklart!

Så här långt har jag kommit på första vanten. Har bara lite problem vad jag ska fylla översta "snibben" med. Några förslag?


19 comments:

Bettan said...

Sååå fina vantar...bäse tröjan är oxå fin...men jag är ju lite vantgalen...
Trevlig helg! Kram sytanten

Virvelvind said...

Jag måste än en gång tjata om hur imponerad jag är av allt du stickar . Jag fattar inte hur du lyckas göra mönster och dessutom så fint. Å så vill jag dela med mig av min bästa dunderkur . Ta en stor bit ingefära. Skala och hacka till mindre bitar. Koka upp ca 2 liter vatten med ingefäran i. Låt det dra ett tag. Smaka av med citron och honung. Förvara svalt m ingefäran i och värm en mugg åt gången. Ju längre tid det står desto starkare blir det.

Rosenvante said...

Väldigt fin vante. Sitter o funderar över mönstret men allt jag kommer på passar liksom inte ihop med budskapet. Kan du inte bara göra en ranka till runt om, den är ju väldigt fin.
Krya på dig.

Caroline said...

Vantarna är fantastiska :D jag är också sugen på att sticka en btröja.kram på dig!

Fiff said...

Hihi, jag fattade inte vad bäse betydde ;-)
Är jag trög eller bor bara i fel landskap??
Så lustigt, för min bästa vännina ska oxå få barn i juni! Knasigt! O skoj! Kram

Smycka said...

Tröjan ser himla söt ut! Vantarna blir ju jättefina! =o)

Emilia said...

Fina glimtar!

Eva Hudin said...

Bäsetröjan vill jag gärna se när den är klar, härliga färger i enfärgat och randigt. Vantarna är läckra, påminner mig om mötena med Grupp 8 i Uppsala, det var tider det. Håll ut, förkylningen släpper, förr eller senare :-)

Pysselfarmor said...

Jamen tänk bara på att du får sitta där och sticka! Toppa vanten med mycken kärlek...små små hjärtan eller blir det för "pjollrigt" ;-))

krya på dig - åtminstone till torsdag ska du väl ändå vara frisk!

jodu vi får dras med varandra på HV till hösten - va' roligt!!

skapa och inreda said...

Hoppas att du snart blir bra,
inte roligt att vara dålig.
Mycket fina vantar, och ett härligt namn på dem :)

Anita Tørmoen said...

Så flotte vottene blir! Og den heldige lille som får en fin gave. Gleder meg til å se begge deler ferdig:)

LadyNight said...

Vad spännande vantarna ser ut! Måste minsann lära mig att sticka med flera färger, det blir ju så fint med mönster :)

Och krya på dig! Hoppas du blir frisk snart.

disa said...

Båda dina projekt ser jätte fina ut, hoppas du får bli frisk någon gång nu då! =)

Siv said...

Åh, vilka läckra vantar!
Bäsetröjan ska bli spännande att se färdig!

Krya på dig!!

Emma - [Distorsion] said...

Otroligt läckra vantar!
Blir så inpirerad att göra ett eget mönster någon gång, när man vägar sig på det :)

Krya på dig!

metamorphosis said...

Åh, FeminInos-vantarna var ju suveränt fina! Nu vet jag ju inte hur mycket "snibb" som blir över - men jag röstar för hjärta/hjärtan på toppen för kärlek är alltid bra! <3

Hoppas de kryar på dig också - att vara sjuk (ursäkta uttrycket) suger verkligen!

Madeleine said...

Titta, där är den ju! :D
Jag ser verkligen fram emot att se den klar, det ser så himlans fint ut i de färgerna!

Vantarna är helt fantastiska!

Anonymous said...

Hej! Gud vad snygga, jag vill köpa/få/byta till mig mönstret iaf;o) Isak sa idag*den man ligger med bäddar* oops hoppas han inte säger det i skolan bara...Anette

Anonymous said...

You have a really great blog ! Like the ideas and models.