Wednesday, August 24, 2011

Evighetssjalen

Evighetssjalen är nu ett minne blott, eller ja, den är i alla fall färdig. Den blev klar förra veckan på Vindö eftersom jag gav mig fan på att jag inte fick sticka på något annat förrän den var klar. Sånt ger resultat:


Efter allt strul med att tillverka en lila sjal till mig själv är jag nu ganska nöjd. Den var tråkig stickning eftersom det är så mycket slätstickning men den är väldigt gosig att ha på sig. Helena får gästmodella:


Garnet är Zauberball och det gick åt ca 1,6 nystan. Eller rättare sagt, då tyckte jag den var klar. Man kan ju fortsätta hur länge man vill, bara man slutar efter ett blad.


Skönt att "vara av med" den hur som helst. Nytt garn är beställt till min cardigan också, så nu väntar jag otåligt på att det ska dimpa ner så jag kan fortsätta med den.


I övrigt vill jag bara påminna om att Broderikaféet drar igång i morgon igen. Yay! Vi kommer vara där från ca 17.00 och framåt. Däremot håller vi till på Panoramabaren, högst upp i Kulturhuset, eftersom Stories stänger vid 19.00.
Hoppas vi ses där!

17 comments:

Manduzana stickar said...

Den är riktigt snygg men jag förstår att den var tråkig. Slätstickning är ju inte favorit direkt.

Siv said...

Så snygg! Härlig färg, men förstår att den har tagit ett tag att få färdig! Långa varv med slätstickning är ju ingen hit, precis!

disa said...

Jätte snygg! =)

Alexandra said...

Jättefin sjal!!

Misemor said...

Ja, du er flink, det er bra sikkert. For et arbeid og for et pågangsmot og ikke minst for en stålkontroll! Sjalet ble nydelig og akkurat passe langt synes jeg. Kos deg på broderikafè!
Onsdagsklem =)

Eva Hudin said...

Bättre sent än aldrig sägs det ju, och den kommer att värma axlarna i höst. Härliga färger!

4U2 said...

Jättesnygg tycker jag! Själv har jag snart klar en tubhalsduk, denna tänkte jag ev behålla själv, i merinoull. Stickar den med tjocka stickor så den blir fluffig och härlig men lite tråkigt med rundsticka. Avancerade saker som du gör låter jag de kunniga som du göra :)

Rosenvante said...

Men den är ju jättesnygg. Tur det efter en sådan pärs, annars hade det varit rent för jäkligt att bara se eländet, men nu kan du ju njuta av den.

Anita Tørmoen said...

Kjempeflott sjal. Det blir du nok glad i:)

jonna d said...

Den blev helt underbar.
//jonna d

Marion said...

Det ble kjempefint! Dyktig strikker altså :)

Pysselfarmor said...

ja du är en liten envis en du ;-)
snygg

Fiff said...

Tjusigt Hedvig! Gillar färgen (= allt som inte är i gråskala ;-) haha)
Härligt att bli av med sega projekt :-)

4U2 said...

Ha,ha gillade din kommentar! Kram

aliel said...

Det är såna härliga sjalar som gör att höstens ankomst inte känns alltför jobbig. Förstår att den var dryg på slutet... ler...

Annefia said...

Jättesnygg! Men jag kan förstå att den var tålamodsprövande.

Saras pyssel said...

Sjalen blev verkligen jättefin! Jag gillar färgerna!