Monday, July 11, 2011

Färdiga muddar

Tack för alla era fina kommentarer om mitt hår! Jag börjar vänja mig så smått...

Helgen på landet var jätteskön med bad, sol och en del stickning. Dessvärre tog jag med mig en redig förkylning hem så nu ligger jag nedbäddad och känner mig urkig. Har dock lyckats färdigställa muddarna som jag har broderat på den senaste tiden i alla fall...


Måste bara ladda upp en fin bild på älsk och Malena (som för övrigt har lärt sig cykla idag!) också från i helgen...



Nä, nu ska jag krypa ner under täcket igen. *snörvel* Aja, bra timing på förkylningen trots allt. Det är min sista jobbvecka...

21 comments:

Manduzana stickar said...

Åh, muddarna är helt fantastiska!

Anita Tørmoen said...

Så nydelige pulsvarmere du har brodert:) Koselig bilde!

Eva Hudin said...

Fantastiskt fina muddar, färgkomposition, mönster mm. Proffsigt gjort, tycker jag. Och vilken härlig bild på stor man och liten tös. Sommarförkylning är ett elände, I know!

Maria said...

Kanonfina muddar! Krya på dig så att du får njuta av semestern sedan.

Nettan said...

Muddarna är helt underbara ♥ ... önskar jag kunde brodera så... måste nog gå kurs...
Ser ut som ni hade en härligt somrig helg oxå, så nu är det bara att krya på sig till semestern!!
Honung och vitlök.... finns inget bättre =) Kram!

disa said...

Oj, så fina! Krya på dig. =)

Anonymous said...

jättefina muddar !!!!!!!!!!!!!!!
Mamsen

Rosenvante said...

Åh så fina de blev. Får vi se dem på sen längre fram också?
Bra val av vecka, men visst är det jobbigt. Jag är också så nedrans förkyld. Jag jobbar dock, sitter ju i halvårsbokslut och löner ska ju snart ut, moms osv.. Så sjuk har jag inte tid till tyvärr. Men det är ganska lugnt på jobbet så jag kan snörvla i fred.
Krya på dig nu, så du är pigg till semester.
Kram

Fiff said...

De är jättejättefina! Bra jobbat! Krya på dig nu

Anelma handarbetar said...

Vilka fina muddar. Superläckra!
Krya på dig.

Kram Birgit

aliel said...

Härliga muddar! Fåglarna ser allt annat än döda ut :-D

4U2 said...

Stackars dig, sänder krya på dig kramar! :)
Sedan måste jag kommentera: ursnygg hårfärg!, vilket ställe ni har! och de där muddarna var VACKRA!!!

Manduzana stickar said...

Sv: Jag läser komvux på distans. Eftersom jag bara läser halvtid så läser jag året runt. Typ.

Madeleine said...

Ljuvliga! Superfint broderi :)

Emilia said...

Vilka underbart fina muddar!

Misemor said...

Oj, her har saker og ting skjedd mens jeg har vært borte på ferie! ;)
Så morsomt med hårfarging. Jeg tok samme beslutningen for ei stund siden. Var lyshåret som barn og måtte etterhvert bleke for å holde det lyst. Men jeg ble så lei av det at jeg farget liksågodt håret litt mørkere enn det er naturlig og lar naturen gå sin gang...
Du, så flott disse muddarna er (jeg vet ikke hva en mudd er, men...) så fine broderier.
Solklem =)

Pysselfarmor said...

Krya på dig nu .....tänk på att bli frisk nu till din långledighet ;-) kul att muddarna är klara

Själv hinns inte mycket hantverkande med eftersom barnbarn förgyller tillvaron denna och nästa vecka!

Bland nystan o papper said...

Oj, fantastiskt fina muddar!
Hoppas du kryar på dig fort. Ha ha, dessa små tungor som tittar fram då och då, lägligt till fotodags :)

Annefia said...

Så snygga dom blev! Och bilden är jättehärlig!

med nål och tråd said...

De blev ju toppenfina! Nu är det bara att invänta kylan så att du kan använda dem.

Maria said...

muddarna är ljuvliga!