Sunday, May 29, 2011

Vantar, vinst och award

Men vad blogger strular. Nu strular både kommentarsfunktionen och min egen blogg. Jag loggas ut hela tiden trots att jag redan har loggat in. Någon annan som har problem?

Men nu är jättevantarna i alla fall tvättade och klara. Nu passar de lite bättre...




Turen har varit på min sida på sistone också. Titta vilka fina retrotyger jag vann hos Made by Ina. Tack så mycket för den fina vinsten!





Jag har fått en award också, av Disas hantverk. Tack så jättemycket för den, jag blev jätteglad!




Till den hör att jag ska berätta åtta saker om mig själv. Börjar bli svårt att komma på nya saker, men jag ska försöka. Och så får ni ursäkta om jag upprepar mig...

1. Jag har storlek 39 i skor och till det väldigt taniga vader. Resultatet är att jag ser ut som Janne Långben...
2. Min tekopp rymmer 0,8 liter och jag kan lätt dricka tre sådana på rad... Ja, jag gillar te.
3. Jag har samma namn som min svärmor, fast hon heter den polska varianten av Hedvig - Jadwiga.
4. Jag är en obotlig tidsoptimist. I allt jag gör, inklusive handarbete...
5. Jag biter inte på naglarna, däremot har jag noja på att ha sönder mina egna nagelband.
6. Jag har blodkärlsinflammation i mina fötter och ben. Inte skönt.
7. Mitt hår är som hästtagel. Det är fullständigt omöjligt att göra frisyrer av.
8. Jag tycker det kan bli så varmt att man kan bada nu...

Sedan ska jag skicka vidare till tre bloggar jag tycker extra mycket om. Det är svårt för det finna så många men jag skickar till:
Klappgarn
Rosenvante
Manduzana

Och alldra helst skulle jag ju vilja ge den tillbaka till Disa, men det blir ju lite konstigt. Tack igen!

18 comments:

Heldri said...

Tack! Roligt att vara uppskattad även nu när slutspurten på studierna tar så mycket tid att bloggen blir lidande. Tur att det snart är sommar så jag kan blogga ikapp lite :)

Rosenvante said...

Tack snälla du.
Men du, jag funderar faktiskt över hur i allsin dar får du i dig tre sådana stora koppar "på rad".

4U2 said...

Blev jätte fina, vantarna!

Smycka said...

Vad fina dina vantar blev! Jar har haft problem 1 gång med blogger på tre år. Ett inlägg försvann och även två kommentarer. Men de kom tillbaka. Grattis även till din vinst och award. =o)

Fiff said...

De blev ju jättebra!

Misemor said...

Så flott disse vantene ble. Og så mye morsomt du forteller om deg selv, hehe... Grattis med gevinst og award - det har du fortjent. =)
Ha en fin søndag, klem Misemor

Manduzana stickar said...

Det verkar som att många har haft problem med blogger. Jag har klarat mig undan det, än så länge. Men istället så ligger internet nere och har gjort det i två dagar i våra hyreshus så nu sitter jag på sambons skola och kollar ifatt på alla bloggar.
Tack för awarden. Jag ska fixa med det när internet kommer tillbaka igen :)

Anita Tørmoen said...

Så fine vottene ble:) Fin gevinst har du også fått. Hører flere har problemer: noen har hjelp av å ta bort krysset når man logger inn :forbli pålogget. Andre får hjelp av å bytte til firefox.

disa said...

Var så lite så!! *ler* Roligt att få veta lite mer om dig. =)

disa said...

Glömde säga, grattis till vinsten med underbara retrotyger!! =)*avis*

Pysselfarmor said...

Jag har ju min blogg hoss bloggplatsen - som faktiskt aldrig strular. Mina fotobloggar finns hos blogspot (blogger) och den strular inte heller...men när jag ska kommentera hos andra får jag klicka klicka klicka och åter klicka innan kommentaren liksom kommer på plats och emellanåt får jag logga in då - knepigt tröttsamt. Har läst om att det kanske underlättar om rensar sina cookies och tillfälliga filer...vilket jag alltid gör emellanåt så det kanske är "räddningen" - du kan ju testa.
Skagen är helt underbart - när vi hade turen att få sol ett par timmar så jag hann ut till Grenen och klicka fast ett par hundra bilder!

Ska bli spännande att se vad du broderar på de däringa...ska du göra det på maratonbroderiet? Jag har litet maraton under resan här på att försöka avsluta olika saker. Packat ner både det ena och andra som jag måste komma till avslut med....vilket ibland är väldans trist och tar tid. Mycket roligare att starta grejer ;-)

Ha det bäst!! //kramen

Evas Pyssel said...

Grattis till både vinst och award. Du är värd den. Blodkärlsinflammation....du är den tredje på kort tid som jag hört talas om och aldrig tidigare.Vantarna ser jättevarma och sköna ut. Hade behövt sådana igår när vi frös så. Har du tagit bort krysset i "Fortsätt vara inloggad". Det hjälpte mig. Mejlar dig endera dagen.Kram Eva

Emilia said...

Vilken tur att jättevantarna krympte ordenligt så de passar - fina!
Blogger har strulat för mig med ;)

Anonymous said...

Grattis till både vinst och Award!
Har också problem med Blogger när jag försöker kommentera på vissa bloggar. Rosenvante skickade Awarden vidare till mig och när skulle skicka en kommentar med tack, fick jag välja profilen Anonym för att lyckas. Får göra samma nu, eftersom den första kommentaren försvann. Ska försöka med tipsen du fått ovan.
Skrivet av Metta (inte anonym)

aliel said...

Vilka härliga "tomtevantar" :-)
En fråga har jag: Vad står det på din arm? *nyfiken*

Madeleine said...

Vad fina de blev!! Hur gör man för att de inte ska tova ihop inuti? Jag läste något om att stoppa plastpåse inuti, men det är väl stor risk att den lossnar i maskinen?

Sjömans-Elin said...

Ha, när jag läser om ditt hår kom jag att tänka på att det skulle vara perfekt att spinna in i sockgarner. Hör av dig om du är redo att testa någon gång :) (Jag är seriös)

Sjömans-Elin said...

Vi behöver inte gå till överdrift, det räcker att vi tar hand om det som fastnar i borsen. Behöver inte vara ett hekto heller, bara några gram som ger styrka åt garnet. Vad tror du? :P