Sunday, December 19, 2010

Steffes Blueshalsdukar

Sådär! Då var äntligen den första av Steffes Blueshalsdukar klar! Spelningen var ju igår och tanken var ju att hela bandet skulle få en varsin. Men, som den tidsoptimist man är fick man ju se sig besegrad. Vilket j***a jobb det var. Men jag hann med en i alla fall!

Som ni som följer min blogg sett tidigare är ju detta ett porträtt av min pojkvän, som spelar trummor i bandet. Halsuken är stickad i Rheuma Thermal Wolle, ett garn som jag hatade i början men nu har lärt mig tycka ganska bra om...

Halsduken var med igår på spelningen, men eftersom alla inte hade fått nån så fick den för rättvisans skull sitta uppe på väggen bakom bandet och inte sitta på sin ägare. Men där gjorde den sig mycket bra å andra sidan.

På andra sidan av halsduken valde jag att göra tre små dödskallar som avslutning. Tyckte det skulle se så snörpligt ut att bara sluta med ett D och sen inget mer...

Jag har faktiskt börjat på halsduk nummer två också, men när jag skulle gå och köpa garn till den så visade det sig vara slut i varenda garnaffär i Stockholm. I desperation beställde jag mer på nätet men det har ju naturligtvis inte hunnit komma. Det kommer väl nästa vecka bara för att retas...

Hur som helst är det Helena, bandets eminenta sångerska och tillika min bästa vän, som ska få nästa halsduk. Men hur det blir får ni se i ett senare inlägg. Nu ska jag ta en liten paus för att slutspurta på julklappsproduktionen...

Ha en fin fjärde advent allihop!

22 comments:

Fiff said...

Grymt snygg, och proffsig! Duktigt jobbat :-)

Anita Tørmoen said...

Skjerfet er flott, og det har vært gøy å følge utviklingen av det:)

Rosenvante said...

MVG!
Jädrans så bra gjort.
Nu fick jag lära mig nått mer om dig. Inte hade jag fattat eller läst att det var din kille som skulle ha halsduken och inte visste jag att han spelade i ett band och var trummis. Inte visste jag att din bästis var sångerska i bandet heller. Ja, man lär lite hela tiden. :)
Lycka till med de resterande halsdukarna.

mary-ann said...

vilket tålamod!!! och så jädrans snygg...

Snorbert said...

Påh.

Anta said...

Whow vad duktig du varit och vilket tålamod super bra jobbat den är s..it läcker lycka till med de andra. Trevlig fjärde advent kram hälsa harry

Anonymous said...

Jättefin! Lycka till med resten.

med nål och tråd said...

Vad snygg den blev och jäklar vilket jobb, att du orkar ge dig på en till.
Hoppas att julklappstillverkningen går bra idag!

Evas Pyssel said...

Vad häftig !!! Förstår att det var mycket jobb med den . Han måste ha blivit jätteglad !!! Kram Eva

Madeleine said...

Imponerande! :D Och snyggt!

Pysselfarmor said...

Vad snygg den blev! Vilket tålamod du har att sticka porträtt så där! Du tar väl med nästa till kommande brodericafé så man får se den också.....

Cecilia said...

Fantastiskt fin arbete! Och vilken jätteuppgift du har framför dig!

Marie said...

Så jädrans snygg/tuff den blev!

Pixi said...

Så himla nice den blev ,,vilket jobb!! Asduktigt!!! Kram kram =)

4U2 said...

Vilket jobb! Den blev jätte fin.

Pysselfarmor said...

Sorry to say.....jag har skänkt bort broderiet till ägaren av designen...så jag skickar iväg den nu. Men jag får väl fotografera flitigt så du får titta---och så kommer den på bloggen snart.

Caroline said...

Snygg! Ser riktigt proffsig ut =)

Eva Hudin said...

Så jädrans fräckt. Well done, Hedvig!

SUADDA said...

Himmel så otroligt läcker halsduk! ....med "dödskallar" också!! =)
Jag förstod redan från början när du började med detta projekt att det skulle bli något riktigt bra. Men det blev ju värsta konstverket!!!!
Du är helt otrolig att trolla med händerna! BRAVO! =)
Hm....tror säkert att du skulle kunna få beställningar om du skulle vilja.......om du inte tröttnat när du fått alla färdiga, vill säga ;)

Anta said...

Usch bihåleinflammation är nog det värsta förutom tandvärk man kan ha. Hoppas att du frisknar till fort. Sköt om dej och God Jul Kram

Pysselfarmor said...

Vill önska dig (och farmor) en härlig broderijul!

Maria said...

Den blev ju hur cool och snygg som helst! God fortsättning på julen!